X5 Audio uitval

Auto hifi: radio, speakers, versterkers etc. worden in dit forum behandeld

Moderator: BDD Forum Beheer

X5 Audio uitval

Berichtdoor Dré » wo jun 18, 2008 10:53 pm

Heb zo af en toe dat het geluid van de radio/CD/tape/navigatie uitvalt, na een tijdje komt het weer terug of soms ook als de radio uit en aan gezet wordt. Soms ook wel eens als de navigatie een nieuwe instructie geeft.
Heb zelf het idee, (maar dat is slechts een idee) dat het van het RDS of TMC signaal afkomt dat op een een of andere manier de audio output blokkeerd.
Het betreft een X5 uit 2001. Of is het wellicht iets simpels als een stekker die niet goed zit? Ook enig idee waar dan te kijken in dat geval?

Alle info is welkom en natuurlijk alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Dré
Dré

geen geluid audio x5

Berichtdoor paulpastoor » zo okt 26, 2008 3:36 pm

Hallo Dre, heb jij inmiddels al ontdekt hoe het komt.
Ik las op een ander forum dat er op de versterker ook zekering zitten, deze kan kapot zijn. Bij mij zitten er daar geen zekeringen.
Ik heb een x5 3 liter benzine uit 2001.

In afwachting

groeten Paul
paulpastoor

Berichtdoor Dré » zo okt 26, 2008 5:26 pm

Hoi Paul,

Nog steeds hetzelfde probleem, maar het is intermittent dus geen zekering stuk. Blijkbaar heb jij het ook, frapant is wel dat het in beide gevallen een model uit 2001 betreft.

Wat wel helpt is de TMC uitschakelen in het navigatiescherm, het probleem doet zich dan een stuk minder vaak voor. Ben nu bezig om de RDS signalen en het TMC zender gedeelte uit te schakelen.

Groeten,

André
Dré

re, geen geluid audio

Berichtdoor paulpastoor » zo okt 26, 2008 5:58 pm

Hallo Dre,

Als ik het spoor over rij of een drempel dan stopt meestal het geluid. Ik heb toch effe de versterker eruit gehaald en laat deze doormeten. Bel morgen ook even BMW, misschien geven ze antwoord zonder een dure diagnose en blindelings alles te vervangen. Ik houd je op de hoogte

groeten Paul
paulpastoor

Berichtdoor Dré » zo okt 26, 2008 8:11 pm

Paul,

Bij mij hetzelfde, drempels etc. Systeem komt weer tot leven nadat er een nieuwe instructie voor de navigatie komt.

Zou ook kunnen liggen aan de navigatie cd's, nl. dat deze om wat voor reden dan ook niet goed gelezen worden. Heb zelf namelijk een copie van de originele gemaakt teneinde problemen (beschadigingen, stof etc.) met het origineel te voorkomen. Werk dus met een copie wat misschien een slechte kwaliteit is.
Zal het nog eens met het origineel proberen om te kijken of het dan nog steeds voorkomt. Misschien de lens ook eens reinigen.

André
Dré

re- geen geluid audio/ navi

Berichtdoor paulpastoor » ma okt 27, 2008 8:11 pm

Hoi Dre,

Vandaag heeft een vriend en klant van Nobra cars (BMW) in Uden met de werkplaatschef gesproken. Hij zegt dat het een kwaal is van een bepaalde serie radio's uit die tijd is. Deze zijn in het begin onder coulance vervangen, dat doen ze dus nu niet meer. Hij zegt, dat plus van de accu te halen (zit in de kofferbak) dan reset het hele syteem zich, vervolgens speelt de radio weer en dat kan een half jaar zijn maar ook twee dagen.
Ik ga morgen testen, kosten radio € 511.- ex. btw.

groeten Paul [/list][/code][/quote][/i][/b]
paulpastoor

Berichtdoor Christian K » do nov 13, 2008 3:39 pm

Ik heb het ook bij de M5, lijkt erop dat het zich niet alleen tot de X5 beperkt.
BMW E39 M5 antraciet
Christian K

Berichtdoor Timmo6 » wo jun 17, 2009 12:15 pm

hallo,
ik had het probleem ook met mijn e39 van 2001. heb wat opzoekingswerk gedaan en kwam op het e39forum.de een uitvoerige beschrijving tegen van wat er aan de hand is.
kwestie van je stekker van je radiomodule op de printplaat te hersolderen en klaar is kees.
btw bij mij is sindsdien (6maanden) het probleem niet meer voorgekomen
Tim
Timmo6

Keer terug naar Audio