Installatie E36 Sedan '97

Auto hifi: radio, speakers, versterkers etc. worden in dit forum behandeld

Moderator: BDD Forum Beheer

Installatie E36 Sedan '97

Berichtdoor blackspeed » di jan 22, 2008 10:48 pm

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Kevin kom uit leidschendam en ben bezig een audio installatie in te bouwen in een E36 Sedan uit '97.

Nou kom ik een paar dingen tegen waar ik wat vragen over heb.
Ik hoop dat iemand wat tips heeft.

Ik heb al een paar dingen gelezen zoals plaatsen om de kabels door te voeren, nou heb ik ook ergens gehoord dat er ergens een kabelgoot ligt maar dat dan wel de stoelen eruit moeten. Ik weet niet of dit zo is maar zoja waar zitten die goten precies?

Nou is mij opgevallen dat er tussen de kofferbak en de zitplaatsen best veel plaatwerk zit. Het lijkt mij dat je van je subwoofer dan niet optimaal kan genieten. Zijn hier nog oplossingen voor?

Alvast bedankt.
blackspeed

Berichtdoor blackspeed » di jan 22, 2008 10:50 pm

Nog even een setup van wat er in komt.

MTX Thunder 4 kanaals versterker
MTX Thunder 2 kanaalsversterker
MTX Thunder compo set
MTX Thunder 6x9 speakers
MTX Thunder 12" sub
Caliber Condensator
JVC KD-AVX11(Met klein dvd scherm)
blackspeed

Berichtdoor Frizzle » zo apr 26, 2009 4:43 pm

Ik ga toevallig morgen in mijn 316 uit '96 ook audio inbouwen. En ja de plaat tussen de achterbank en de kofferbak is redelijk dik. Ik ga van mijn hele kofferbak een klankkast maken en 2 subwoofers in die plaat monteren. Vriend van me heeft het ook en dat werkt zeer goed..
Frizzle

Re: Installatie E36 Sedan '97

Berichtdoor janbot » zo nov 29, 2009 4:27 am

blackspeed schreef:Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Kevin kom uit leidschendam en ben bezig een audio installatie in te bouwen in een E36 Sedan uit '97.

Nou kom ik een paar dingen tegen waar ik wat vragen over heb.
Ik hoop dat iemand wat tips heeft.

Ik heb al een paar dingen gelezen zoals plaatsen om de kabels door te voeren, nou heb ik ook ergens gehoord dat er ergens een kabelgoot ligt maar dat dan wel de stoelen eruit moeten. Ik weet niet of dit zo is maar zoja waar zitten die goten precies?

Nou is mij opgevallen dat er tussen de kofferbak en de zitplaatsen best veel plaatwerk zit. Het lijkt mij dat je van je subwoofer dan niet optimaal kan genieten. Zijn hier nog oplossingen voor?

Alvast bedankt.

stoelen hoeven er niet uit. Bij een E36 zoals die ik heb kun je de kabels via de zijkanten van de auto laten lopen. Bij de deurdrempel.

Om in de motorruimte te komen (je pluskabel) kun je via een rubbertje de pluskabel net zoals de kabelboom daarlangs leiden.

is toch een eitje?
janbot

Keer terug naar Audio