e30 voorspeakers

Auto hifi: radio, speakers, versterkers etc. worden in dit forum behandeld

Moderator: BDD Forum Beheer

Berichtdoor M3 E30 Evo4 » ma feb 16, 2009 4:24 pm

[/quote]heb nog een cerwin vega 15 inch dubbelspoels stroker.. vertel mij eens welke sub er tegenwoordig nog kan tippen aan deze oude sub..

Weet niet of dit kan tippen aan een stroker:

Een Rockford 10" DVC POWER dubbel spoels 1000w rms per spoel dus 2000W 4'' spoel 2x 2ohm.

Zijn pure wedstrijd speakers...

Vriend van mij heeft er 2, 1.100 gld per stuk.

Ron
DE M VAN MEER!!
M3 E30 Evo4

Berichtdoor RichardK » ma feb 16, 2009 6:01 pm

RichardK

Berichtdoor M3 E30 Evo4 » za feb 21, 2009 9:02 pm

Richard,

Wat wil je nou met dit filmpje zeggen, een petje wordt omhoog geblazen...ja das niet zo gek als je dit petje op een bass poort legt, Pffff....dat slaat toch nergens op.

Ik weet ook wel dat de Gerwin vega stroker een dijk van een woofer is, maar als enige nadeel, dat de liters die een Gerwin vega stroker nodig heeft nooit en te nimmer haal baar is in een luxe auto, en de 18'' stroker al helemaal niet...misschien in een touring vanaf de voorstoelen tot de achterklep sub-behuizing.

Ik heb 2 strokers 15'' horen spelen in een BMW M5 E34 [waarvan de hele kofferbak sub-behuizing was] maar om nou te zeggen goh wat een lage harde bass, nee kwamen niet tot hun recht, door dat zelfs de kofferbak van een E34 nog te klein is voor 2x 15'' Strokers, laat staan 1x 18'' stroker haal je ook niet qua liters.
De subkast is in delen in de kofferbak in elkaar gezet, anders paste het niet.

En die 10'' woofers van Rockford [10" DVC POWER dubbel spoels 1000w rms per spoel dus 2000W 4'' spoel 2x 2ohm]
heb je een normale 30 tot 35 liter max gesloten sub-behuizing, en niet je hele kofferbak als sub-behuizing waar je nog aan te kort komt.

Komt bij dat de behuizing voor de 10'' Rockfords DVC POWER meerdere malen is getest met 18mm en 22mm MDF, en 18mm houdt het niet.

De mooiste combinatie is een 10'' en een 12'' dan heb je de 10'' voor de snelle klappen, en de 12'' kan meer rollende bassen aan.

Weet iemand die er al jaren achterheen diverse bekers mee wint met deze combi, en daar kan geen 15'' en of 18'' stroker tegenop, tenzij je deze strokers in een busje bouwd, ja dan haal je wel het maximale rendemend eruit wat de woofer dus kan...Maar vergeet niet, dit haal je met die 10'' Rockfords dus wel in je luxe wagen...

Ron
DE M VAN MEER!!
M3 E30 Evo4

Berichtdoor RichardK » za feb 21, 2009 10:24 pm

kwam vroeger wel bij alex mars.. en dave van audiosystems ken ik ook nog wel.. zijn ook kampioenen en zelf het hoogste gehaald in db in de benelux..

de stroker 1 in 15 inch heb k in mijn cabrio destijd in 1 keer spelen mijn dak compleet gescheurd.. :oops: ..

heb het niet over beperkingen, maar over wat een woofer kan.. en dan is een stroker toch super..

maar een beetje geergerd ron, gezien je antwoord?
RichardK

Vorige

Keer terug naar Audio