soul steld zich voor (update compressor)

Forum voor algemeen gebruik

Moderator: BDD Forum Beheer

soul steld zich voor (update compressor)

Berichtdoor soul » wo nov 28, 2007 9:36 pm

hallo
ik ben net nieuw op dit forum, en zal me nu dus even voorstellen.
ik ben roy, 21 jaar oud en kom uit terborg. dat is in de buurt van doetinchem.
mementeel studeer ik MTS bol 4 autotechniek met een doorstroom naar de HTS (waar ik enkele keren per week ook zit)
op school ben ik met 3 jongens bezig om een m50b20 vanos op een waterrem te bouwen. hierna sluiten wij een standalone die we zelf moesten solderen (megasquirt). de bedoeling ervan is om er meer vermogen uit te halen. www.ttrengineering.tk is de site van ons maar moet nog worden afgemaakt.

zelf heb ik een van mijn ouders in bruik leen een 3.0cs uit 1971. fjort blauw met 2 kleuren leer. erg veel plezier van gehad.
ik heb net van de week een andere bmw gehaald, die op dit forum te koop stond een 320 coupe e36 met een 325 blok.

in de toekomst wil ik in iedergeval, mijn megasquirt stand alone erop bouwen. de kop flowen. een vortech v2 compressor, met een magneet koppeling en een turbo.
waarom een compressor en een turbo? omdat onderin de compressor voor vermogen zorgt en bovenin de turbo het overneemt en het varmogen wat de compressor vraagt eraf kan. vandaar de magneet koppling zodat je de compressor kunt uitschakelen.

eerst moet ik maar eens beginnen met de koppakking, die lek is.

op http://www.bmw-cs.nl onder bmw van roy hunter vind je de foto's van onze 3.0cs de blauwe dus.

[img]http://www.frkhouw.nl/dll/325i/DSC05528.JPG[img]
[/img]http://www.frkhouw.nl/dll/325i/DSC05530.JPG[img]
[/img]http://www.frkhouw.nl/dll/325i/DSC05529.JPG[img]

grtn roy[/img]
Laatst bijgewerkt door soul op za sep 19, 2009 12:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
soul

Berichtdoor BRuud » do nov 29, 2007 12:31 am

Welkom hier!

Mooie auto hoor die 3.0CS! Zoiets zou ik graag zelf nog eens willen hebben!

Veel succes met je projecten, dat klinkt veel beloven!

GRTZ, BRuud
Freude am Fliegen

www.poging3.tk
www.e30-24v.tk
BRuud
BDC Clublid

Berichtdoor grijsje » do nov 29, 2007 7:41 am

klinkt goed allemaal, ben benieuwd
grijsje

Berichtdoor M3DTM » do nov 29, 2007 5:13 pm

Welkom Roy,

Mooie BMW hoor die 3.0 CS. Was vandaag in de buurt bij WischWonen, maar helaas onderweg geen CS gezien. Zal de wegen in die omgeving in de gaten houden.

John
M3DTM

Berichtdoor soul » za dec 01, 2007 10:28 pm

bedankt voor de berichten!

ja de 3.0 cs vind ik ook de mooiste. de witte staat in gaanderen(naast terborg) maar john, waar kom jij vandaan dan?want dan was je in terborg bij het spoor.

mss ook leuk om te weten, ik doe dus mts en heb hele leuke stage gehad. bij strada e corsa. dat is een restauratie bedrijf in haarlem voor italiaanse merken. en aankomende stage bij roelofs engineering met oude ferrari's die racen.

net de kop eraf gehaald van de 325. lekke pakking. morgen monteren en dan eens kijken of hij goed rijd! hoop het!

grtn roy
soul

Berichtdoor M3DTM » zo dec 02, 2007 12:17 pm

Okay, leuk. Dan loop je dus bij de broers Schouwenburg, had vroeger wel contact met hun vader i.v.m. historische Ferrari's.

Piet Roelofs is een héél interessante leerschool, heb zelf héél vroeger daar ook willen werken n.a.v. een artikel over restaureren in Autovisie. Naast het restaureren maken ze daar ook nieuwe "oude" Ferrari's in samenwerking met Hietbrink. Als ik zo veel geld te besteden had...

Zelf kom ik meer uit het noorden, maar voor mijn werk begeleid ik het informatiserings/automatiseringsgedeelte voor de fusie die WischWonen en Parès zijn aangegaan.

John
M3DTM

Berichtdoor soul » wo dec 05, 2007 10:56 pm

jup klopt helemaal, ik kom er nog steeds wel eens. aankomende vakantie weer naar schouwenburg, is wel 3 uur reizen voor mij(met de trein).
dus dalijk rheden (nog geen uur) is wat dichterbij.
die donderdag dat jij er was stond mijn auto bij mijn vriendin in doetinchem (de 3liter)
ik heb de koppakking vervangen van de 325i , hij rookt stukken minder, maar ruikt soms nog een heel klein beetje (wat ook nog achtergebleven kan zijn in de uitlaat). voor de rest reid hij redelijk.

schommeld wel stationair een beetje, daar had mn neefs auto(318) ook last van. dus maar van de week nieuwe boegies vervangen, en uitlezen op school. mss lambda sonde oid.

kom je nog vaker naar terborg?

grtn roy
soul

Re: soul steld zich voor

Berichtdoor Erick » wo dec 05, 2007 11:20 pm

soul schreef:hallo
ik ben net nieuw op dit forum, en zal me nu dus even voorstellen.
ik ben roy, 21 jaar oud en kom uit terborg. dat is in de buurt van doetinchem.
mementeel studeer ik MTS bol 4 autotechniek met een doorstroom naar de HTS (waar ik enkele keren per week ook zit)
op school ben ik met 3 jongens bezig om een m50b20 vanos op een waterrem te bouwen. hierna sluiten wij een standalone die we zelf moesten solderen (megasquirt). de bedoeling ervan is om er meer vermogen uit te halen. www.ttrengineering.tk is de site van ons maar moet nog worden afgemaakt.

zelf heb ik een van mijn ouders in bruik leen een 3.0cs uit 1971. fjort blauw met 2 kleuren leer. erg veel plezier van gehad.
ik heb net van de week een andere bmw gehaald, die op dit forum te koop stond een 320 coupe e36 met een 325 blok.

in de toekomst wil ik in iedergeval, mijn megasquirt stand alone erop bouwen. de kop flowen. een vortech v2 compressor, met een magneet koppeling en een turbo.
waarom een compressor en een turbo? omdat onderin de compressor voor vermogen zorgt en bovenin de turbo het overneemt en het varmogen wat de compressor vraagt eraf kan. vandaar de magneet koppling zodat je de compressor kunt uitschakelen.

eerst moet ik maar eens beginnen met de koppakking, die lek is.

op http://www.bmw-cs.nl onder bmw van roy hunter vind je de foto's van onze 3.0cs de blauwe dus.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grtn roy[/img]

Nu moeten je foto's het wel doen als het goed is.
E30 316i 2drs sedan daily driver.
E36 M325i Sedan Drifter. SOLD
Erick

Berichtdoor M3DTM » do dec 06, 2007 8:27 pm

soul schreef:kom je nog vaker naar terborg?

grtn roy

Roy,

Ik zit wekelijks op donderdag in Terborg, al zitten we nu wel in de afrondende fase. Vanaf het nieuwe jaar verhuizen ze dan naar Varsseveld.

Jurriaan en Lennart zullen mij mogelijk niet meer kennen (waren toen als jonge jongens al aan het sleutelen aan de oude Ferrari's van pa), maar Paul kent mij wel van de Ferrari Club en Cavallino.

John
M3DTM

Berichtdoor soul » vr dec 07, 2007 10:45 pm

ik zal het eens vragen. ja ik ken hun verhalen, ze vertellen vaak over vroeger enz. deze vakantie ga ik er heen.
misschein kan je een keer langsriijden bij mij. even praten over de auto's.

gister weer overhit geraakt, bijgevult, en na nog geen kilometer alle koelwater op!iig niets in de radiateur. zondag ga ik een compressie lektest / cilinder lektest uitvoeren en dan hopen dat de kop nog wel goed is!
grtn roy
soul

Berichtdoor soul » za dec 15, 2007 4:44 pm

update

heb nog geen foto's op internet, maar de koppakking hadden we vervangen,
toen zat er nog geen scheur in de kop, na mijn weten. nu wel, een behoorlijke. dus nieuwe kop :(

een vraagje, wie weet er of de koppakking de zelfde grote gaten heeft als de kop. want de kop heeft wel een vierkant gat, en onderblok niet. de kop en onderblok heeft de koelkanalen behoorlijk groot ...denk 1cm...maar de pakking misschien paar mm. lang niet zo groot. is dit normaal????
vond het wel appart.

heeft iemand ervaring met de koppakkingen van een m50b25 non vanos??

grtn roy
soul

Berichtdoor soul » wo feb 20, 2008 10:10 pm

update 20-02-08

ik heb mijn kop terug gekregen en deels gemonteerd.
dit sleutelen doen we meestal bij mijn vaders werk, daar hebben ze een brug, draaibank ed.
wij de kop erop gezet, aangedraait en toen was het tijd voor de nokkenassen.

zoals mijn vader het altijd deed wouden we het nu weer gaan doen, gewoon voorzichtig steeds een lagerkapje erbij op draaien en gelijdelijk aan vaster zetten,

bij kapje 5 KNAK uitlaat nokkenas door midden.
ben dus gister een andere wezen halen, en die meegenomen. de nok was smaller, maar rest was zelfde, en wat ik dacht een kleinigheidje, de buis zelf was bij mij rond en de nieuwe wat vierkantiger ..... en dat is dus fout!!!die past niet op de oude nokkenas bank, want die hoeken draaien tegen de bank aan waar de as in licht!!!.
morgen hopen dat ze er een goede hebben liggen. de inlaatnokkenas zit er nu wel in, en heel.

grtn roy
soul

Berichtdoor soul » do jan 08, 2009 6:51 pm

ik heb een paar week terug de auto in elkaar gereden,
per ongeluk in een drift geraakt die ik niet wou en die te dwars was.
het was glad en ben toen de berm in geraakt, daar tegen 2 bomen gereden.

voor links schade
en rechts deur schade.
ieder een boom

dus ben nu druk bezig om hem in onderdelen te verkopen. daarna een nieuwe halen.
iig een 325.....of een carrosserie met deze motor erin.

hierdoor is mijn project ook op pauze gezet met het compressor gedeelte.

grtn
soul

Berichtdoor Folkert325iX » do jan 08, 2009 7:32 pm

auw.
E30 325ix Motronic-less / Airflowsensor-less M20B27
E46 330i Touring automaat
Folkert325iX

Berichtdoor Ralph1982 » do jan 08, 2009 8:17 pm

zonde zeg...

maar als het goed is wordt je er alleen maar beter van!

suc6!

gr ralph
believe in your self and you will never fall

E46 Coupe 328i
E36 M3 Turbo conversion
E90 318d
Ralph1982

Volgende

Keer terug naar Algemeen